سنسور فشار هیدرولیک فرمان چیست؟

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
سنسور فشار هیدرولیک فرمان چیست؟

سنسور فشار هیدرولیک فرمان

این سنسور که روی لوله های هیدرولیک فرمان قرار دارد اکثرا با سنسوری که در سرعت های بالای خودرو موجب از مدار خارج شده هیدرولیک و سفت شدن فرمان به حالت معمولی بدون می شود اشتباه گرفته می شود.این سنسور در سرعت های کمتر از ۵ کیلومتر در ساعت نقش خود را ایفا می کند اگر تاکنون فرمان خودرو هایی مانند پارس،سمند یا آردی هیدرولیک را در دور آرام تا انتها چرخانده باشبد بخصوص زمانی که خودرو سرد است خواهید دید که موتور تحت فشار قرار گرفته و تا حدودی از دور موتور کاسته می شود. این به دلیل افزایش فشاری است که در سیستم هیدرولیک رخ می دهد و بار خود را روی موتور می اندازد.

هنگامی که این عمل در خودرو رخ می دهد سنسور فشار هیدرولیک کار خود را آغاز می کند.داخل این سنسور کنتاکتی مشابه فشنگی روغن وجود دارد که با افزایش فشار روغن باز می شود.ECU باز و بسته شدن آن را زیر نظر داشته و به محض مشاهده کاهش دور موتور مقدار پاشش سوخت را از انژکتور ها افزایش داده تا دور موتور را دوباره بالا برده و کاهش دور را جبران نماید.
در صورتی که فشار از ۳۵ بار افزایش پیدا کند این سوئیچ مدار جریان اتصال به انژکتور را قطع می کند.هنگامی که این پیغام به ECU ارسال می شود ، ECU دور آرام موتور را به منظور جلوگیری از افت دور یا ایست موتور افزایش می دهد ، زیرا قدرت مصرفی توسط پمپ هیدرولیک افزایش یافته است.

عملکرد خودرو هنگام خرابی این سنسور:

هنگام خرابی این سنسور معمولا با چرخاندن فرمان به یک سمت ، خودرو دچار کاهش دور و متعاقب آن لرزش می شود.این مشکل خصوصا در دور آرام مشهود است.

نحوه تست سنسور فشار هیدرولیک فرمان:

برای تست این قطعه فرمان را تا انتها بچرخانید ، اگر سنسور سالم باشد ، هنگامی که فرمان را تا انتها چرخاندید تغییری در دور موتور مشاهده نمی شود و بر عکس اگر سنسور معیوب باشد هنگامی که فرمان را تا انتها می چرخانید کاهش دور مشاهده می شود.
این سنسور که همان فشنگی روغن است ، در مسیر روغن موتور قرار دارد که در صورت کاهش فشار روغن در مسیر ، فعال شده و باعث روشن شدن چراغ اخطار در پشت آمپر می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.